Undertema: At gå fra at være elev til studerende.
Hvilken begreber har jeg arbejdet med i dette modul:
Flow – hermeneutik cirkel – Læringsstile – didaktisk
design(model 22) – observation – refleksion – de tre p’er – det potentielle rum
– det nuværende øjeblik – det formelle rum – det uformelle rum – Iben Jensens 4
punkter(kommunikations model). – interview som metode – livshistorie som metode – æstetisk fordobling - de tre lærerum(foran - ved siden af - bagved).
Arbejdsmetoder på Modul 1:
Arbejdsmetoder på Modul 1:
- Notat-teknik
- læse- teknik
- Læringsstile
- Præferencer - Hvad fungerer for mig.
- Gruppearbejde.
- feltstudie.
- Observations.
- Reflektioner
- foto-dokumentation.
- video - demonstration/dokumentation.
De vigtigste begreber:
- Flow
- Det potentielle rum.
- Æstetisk fordobling.
- Anerkendelse
- Didaktisk design - Model 22.
Leverance
1) O - løbet rundt i Aalborg (undersøgelse af de uformelle rum)
2) Kend dit bibliotek
3) Kulturprojektet på sofiendalskolen.
Hjemmeside for leverance 1 og 2:
www.pm1-g5.blogspot.dk
Hjemmeside for leverance 1 og 2:
www.pm1-g5.blogspot.dk
Vigtige teoretikere:
- Daniel Stern - udviklingsteori.
- Donald Winnicott - Udviklngsteori
- Iben Jensen - kulturel forforståelse.
- Honnets - Teori omkring anerkendelse
Relevante bøger:
Bog omkring anerkendelse: Titel "Jeg ser dig"
Bog omkring Relationsdannelse og flow. Titel " Livsduelighedens pædagogik"
Vigtige links:
Studieordningen for pædagoguddannelsen
http://www.ucn.dk/forside/uddannelser/p%C3%A6dagog/uddannelsens_indhold/studieordning_og_regelgrundlag.aspx
Bog omkring Relationsdannelse og flow. Titel " Livsduelighedens pædagogik"
Vigtige links:
Studieordningen for pædagoguddannelsen
http://www.ucn.dk/forside/uddannelser/p%C3%A6dagog/uddannelsens_indhold/studieordning_og_regelgrundlag.aspx
Ingen kommentarer:
Send en kommentar